بهترین اختراعات سال 2019 ,

menuordersearch
farastar.ir
۱۴۰۰/۵/۳۰ شنبه
(0)
(0)
بهترین اختراعات سال 2019
بهترین اختراعات سال 2019


بهترین اختراعات سال 2019

"جراحی مجازی"

یکی از فناوری‌های بسیار محبوب این روزها "واقعیت مجازی" است که می‌تواند به هنگام آموزش هم بسیار مفید باشد.

به عنوان مثال می‌توان از این فناوری در آموزش به جراحان استفاده کرد.

در تابستان امسال استارتاپ یک نرم‌افزاری طراحی کرد که برای پزشکان یک اتاق عمل مجازی را فراهم کرد

پزشکان تازه‌ کار حتی پس از 4 سال تحصیل در کالج، 4 سال تحصیل در دانشکده پزشکی به اندازه‌ای در کار خود ماهر و یا حرفه ای نیستند که بتوانند ازعهده یک عمل جراحی برآیند و حتی 30 درصد از آنها نمی‌توانند به تنهایی به کار خود ادامه دهند.

به این منضور با استفاده از جراحی واقعیت مجازی می‌توانند خیلی خوب  آموزش ببینند.

 

"تنفس آسان تر"

 

یکی از مواد تشکیل دهنده در هوا که سبب ایجاد سرطان ریه می‌شود، کربن‌مونوکسید است و در دنیای امروز دستگاه‌هایی وجود دارد که این ماده را شناسایی می‌کنند اما تا چندی پیش دستگاهی نساخته بودند که بتواند وجود "رادون" را تشخیص دهد.

تا اینکه شرکت "Airthings" یک ردیاب کیفیت هوا ساخت که می‌تواند با استفاده از یک اپلیکیشن، وجود رادون در هوای خانه را شناسایی کند.

این دستگاه علاوه بر آن سطح "کربن دی‌اکسید" در خانه را هم اندازه‌گیری می‌کند.

 

"کفش کتانی کاملا بازیافتی"

 

در نگاه اول این کفش با دیگر کفش‌ها متفاوت به نظر نمی‌رسد. اما کاملا متفاوت بوده و اگر صاحب آن قصد دور انداختن آن را داشت، می‌تواند آن‌ها را به شرکت "آدیداس" که تولید کننده این محصول است، برگرداند تا آدیداس کفش‌ها رادوباره  به طور کامل استفاده کند و و نسل بعدی کفش‌های "(FUTURECRAFT.LOOP) را تولید کند.

بر اساس یکسری تحقیقات یک فناوری جدید توسعه داده شد که به کمک آن بتوان یک کفش را با تنها یک ماده و بدون استفاده از چسب و یک حلال تولید کرد.

معاون آدیداس جمیز کارنس  اظهار کرد، کفش‌های "فیوچر کرفت. لوپ" اولین گام برای پاکسازی اثرات مخرب زیست محیطی تولید این محصول است.

 

"عصای هوشمند"

 

چندین سال پیش یک فرد نابینا به نام "کورسات سیلان" در پیدا کردن راه خود به سمت یک هتل تلاش میکرد و همراه یک چمدان و یک مسیر یاب به همراه عصای خود به راه خود ادامه می‌داد. تا اینکه در طی مسیر با جایی برخورد کرد و دچار شکستگی در ناحیه پیشانی خود شد.

برای همین وی یک عصای هوشمند به نام   WeWALK   را توسعه داد.

این عصای هوشمند اشیاء موجود در سطح بالاتر از قفسه سینه فرد نابینا را تشخیص می‌دهد و این تشخیص را با برنامه‌ای مثل "گوگل مپ" همگام می‌سازد. تا از این طریق به 250 میلیون فرد نابینا در جهان کمک شود که بدون نیاز به گوشی‌های هوشمند خود، مسیر را پیدا کنند.

 

"تبدیل دیدار به شنیدار"

 

برای آن دسته از افرادی که با اختلالات بینایی زندگی می‌کنند، دستگاه "OrCam MyEye 2" می‌تواند یک تغییر و تحول بزرگ در زندگی آنها ایجاد کند.

این عینک به "عینک سخنگو" معروف بوده و یک دستگاه هوش مصنوعی است که به فریم هر نوع عینکی متصل می‌شود و می‌تواند چهره را تشخیص دهد، متن‌خوانی کند و یا اطلاعات بارکدها را بلند بخواند.

"OrCam MyEye 2" نیز می‌تواندبه افرادی که دچار "خوانش‌پریشی" هستند هم کمک کند.

نسخه جدیدتر این دستگاه سال آینده وارد بازار میشود و به کاربران این امکان را می‌دهد که قابلیت‌های بیشتری داشته باشدب عنوان مثال  روزنامه بخوانند. این دستگاه هم‌اکنون در 48 کشور دنیا موجود است.

 

 تنفس اسانتر
اختراع سال 2019
جراحی مجازی
بهترین اختراع سال 2019
 عینک هوشمند
اختراع سال 2019
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegraminstagramaparat
logo

دفتر فروشگاه
استان البرز _ شهر هشتگرد _بلوار امام خمینی بازار صدف طبقه همکف پلاک 39 فروشگاه فرا استار
هم اکنون با ما تماس بگیرید تلفن های تماس 02644233003 - 09353030905