بررسی هوش مصنوعی در خودروی تسلا ,

menuordersearch
farastar.ir
۱۴۰۰/۵/۲۳ شنبه
(1)
(0)
بررسی هوش مصنوعی در خودروی تسلا
بررسی هوش مصنوعی در خودروی تسلا


خودروی تسلا
تسلا به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروساز برقی اقدام به استفاده از هوش مصنوعی در محصولات خود کرده است. این شرکت در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینه تولید خودروهای برقی خودران انجام داده است. و ما در این مقاله، فقط

به هوش مصنوعی و کاربرد آن در خودرو تسلا میپردازیم.

هوش مصنوعی چیست؟ و چه کاربردی در خودروها دارد؟
اخیراً در مورد هوش مصنوعی صحبت‌های بسیاری شده است و احتمالاً شما هم شنیده‌اید. هوش مصنوعی که برخی افراد به آن هوش ماشینی هم می‌گویند، به علم هوشمندسازی ماشین‌ها گفته می‌شود.

این رشته زیر شاخه علوم کامپیوتر است که در آن الگوریتم‌های متفاوتی وجود دارد. با استفاده از این الگوریتم‌ها می‌توان ماشین‌ها را طوری تنظیم کرد که با توجه به شرایطه، عکس‌العمل‌های متفاوت از خود نشان دهد. به این کار هوشمندسازی ماشین‌ها می‌گویند.

برای مثال ماشین‌های هوشمند توانایی درک شرایط سخت را دارند و مانند انسان‌ها می‌توانند به آن شرایط پاسخ درست بدهند.

مزایایی هوش مصنوعی که انسان‌ها می‌توانند به کمک این علم علاوه‌بر استفاده بهینه از زمان، برای کارهایی که هوش مصنوعی به‌طور خودکار انجام می‌دهدو همچنین انرژی کمتری صرف کنند.

یکی از مهمترین کاربردهای هوش مصنوعی، در صنعت خودروسازیای است که در چند سال اخیر این تکنولوژی به‌عنوان کمک راننده در خودروهای مدرن برنامه ریزی شده که با استفاده از آن خودرو بدون دخالت راننده به حرکت ادامه می‌دهد.

 

تکنولوژی کمک‌راننده، هوش مصنوعی به‌کار رفته در آن برای پیشبینی تصادف‌ها و خطرهای ان طراحی نشده و در این زمینه خیلی ضعیف عمل می‌کند. به همین دلیل لازم است که هنگام استفاده از آن، راننده باید حتماً نسبت به خطرات احتمالی آن هوشیار باشد.

 

با گذشت زمان، هوش مصنوعی بیشتر شناخته شد و دانشمندان با ازمایش های بسیار در این زمینه، کاربرد جامع‌تری برای هوش مصنوعی در صنعت خودروسازی در نظر گرفتند. استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک رانندۀ مستقل در خودروها باعث ایجاد نسل جدیدی از خودروها شده که تحول بزرگی در حمل و نقل عمومی یا شخصی ایجاد کرده است.

دوربین‌های نصب‌شده در خودروهای خودران، وسعت دید 360 درجه دارند که درصد خطا را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. این خودروها به کمک هوش مصنوعی پیشرفتۀ خود می‌توانند شرایط مختلف رانندگی را تشخیص داده و به‌طور ایمن رانندگی کنند.

 

 

از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در خودروها می‌توان به سیستم عیب‌یابی خودرو اشاره کرد. با وجود این سیستم هرگونه عملکرد نامطلوب در خودرو شناسایی می‌شودوبه شما کمک میکند تا ان را برطرف کنید.

 

 

هوش مصنوعی در خودروهای تسلا به چه صورت است؟
تسلا موتورز یک شرکت آمریکایی تولیدکننده خودروهای برقی است. این شرکت در سال 2003 با هدف رواج خودروهای برقی شروع به کار کرد و خودروهای تولیدشدۀ آن همواره در حال رقابت با خودروهای معمولی هستند.

این شرکت همواره در حال پیشرفت و توسعۀ خودروهای برقی خود و مجهز کردن آن‌ها به جدیدترین فناوری‌های روز دنیا است. یکی از مهم‌ترین اقدامات این شرکت، استفاده از هوش مصنوعی در خودروهای برقی و در نتیجه تولید خودروهای برقی خودران است.

 

 

اخیراً تراشۀ سخت افزاری هوش مصنوعی خاص خود را طراحی کرده که توجه های زیادی را به سمت خود جذب کرده است  تسلا که ادعا می‌کند این تراشه‌های هوش مصنوعی دقت بسیار بالایی دارند و احتمال ایجاد هرگونه تصادف را کاهش می‌دهند.

این سیستم ممکن است گامی فراتر از یک سیستم مطیع باشد و قابلیت حرف زدن با راننده و مسافران را هم داشته باشد.

شرکت خودروسازی تسلا ثابت کرده که در زمینۀ پیشرفت خودروهای برقی خودران و ایجاد هوش مصنوعی دقیق و بدون خطا بسیار مصمم است. ایلان ماسک در مصاحبه‌های زیادی تاکید کرده که هدف شرکت تسلا در حال حاضر تولید نسخه‌های بهتری از خودروهای خودران برقی با درصد خطای بسیار کم است.

 

 

شرکت تسلا به کمک هوش مصنوعی، سیستم‌های جدیدی برای خودروهای خودران خود در نظر دارد. پیشبینی می‌شود که در آینده خودروهای خودران این شرکت بدون ایجاد هیچگونه تصادف در شهرهای سراسر جهان رفت و آمد کنند.

 خودرو های خودران
تسلا
 خودرو های برقی
ماشین تسلا
خودروی برقی شرکت تسلا
شرکت تسلا
خودرو با هوش مصنوعی
tesla
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegraminstagramaparat
logo

دفتر فروشگاه
استان البرز _ شهر هشتگرد _بلوار امام خمینی بازار صدف طبقه همکف پلاک 39 فروشگاه فرا استار
هم اکنون با ما تماس بگیرید تلفن های تماس 02644233003 - 09353030905